Зимен семестър на учебна 2024/2025 г.
- Текуща педагогическа практика на студентите от IV курс специалност ПНУП
- Текуща педагогическа практика на студентите от IV курс специалност ПНУП – начален етап
- Текуща педагогическа практика на студентите от IV курс специалност НУПЧЕ
- Текуща педагогическа практика на студентите от IV курс специалност БЕГО
- Текуща педагогическа практика на студентите от IV курс специалности БЕАЕ и БЕГО
- Текуща педагогическа практика по Английски език на студентите от IV курс специалност БЕАЕ
- Текуща педагогическа практика по История на студентите от IV курс специалност БЕИ
„Текуща педагогическа практика“ (ТПП) и „Текуща педагогическа практика по…“ са задължителни учебни дисциплини от учебните планове на бакалавърските педагогически специалности във Филиал “Любен Каравелов” – Кърджали. Този вид практическа подготовка на студентите включва посещение, наблюдение и провеждане на уроци и други организационни форми в училища/детски градини съвместно с учител-наставник под ръководството на преподавател от висшето училище с цел подготовка за стажантската практика.
Хорариумът от часовете по ТПП се разпределя основно за:
- наблюдение на учебни часове в училище/детска градина;
- представяне на собствен проект за урок и педагогическа стратегия пред учител-наставник и методист;
- провеждане на урок/ситуация от студент;
- конфериране на изнесения урок/ситуация.
В процеса на ТПП студентите самостоятелно разработват и провеждат урок/ситуация по конкретна тема и учебен предмет/образователно направление. Проектите на уроците/ситуациите се консултират с методисти, педагози и учители-наставници. След като университетският преподавател се увери в добрата предварителна подготовка на студента го допуска до изнасяне на урок пред учениците.
Конферирането е групово обсъждане на реализирания от студента урок/ситуация. Конферирането задължително се води от университетски преподавател, а при възможност е препоръчително да участва и учителят-наставник.
Присъствията на всеки един урок/ситуация и участието в конфериранията са задължителни!
Преподавателят от висшето училище организира, ръководи и контролира текущата педагогическа практика на студентската подгрупа. В началото на семестъра той изготвя график за ТПП, който се публикува на уеб-страницата на Филиала и на информационното табло.
Критериите за оценяване по дисциплините „Текуща педагогическа практика“ и „Текуща педагогическа практика по…“ се определят от методистите и описват в програмите на съответните учебни курсове. Обикновено оценяването е многокомпонентно и включва:
- предварителна подготовка: разработване на план-конспект на урок/ситуация (варианти);
- оценка на учителя-наставник за изнесения урок;
- оценка на методиста за изнесения урок;
- преподавателска компетентност на стажант-учителя и др.