Зимен семестър на учебна 2024/2025 г.


„Текуща педагогическа практика“ (ТПП) и „Текуща педагогическа практика по…“ са задължителни учебни дисциплини от учебните планове на бакалавърските педагогически специалности във Филиал “Любен Каравелов” – Кърджали. Този вид практическа подготовка на студентите включва посещение, наблюдение и провеждане на уроци и други организационни форми в училища/детски градини съвместно с учител-наставник под ръководството на преподавател от висшето училище с цел подготовка за стажантската практика.

Хорариумът от часовете по ТПП се разпределя основно за:

  • наблюдение на учебни часове в училище/детска градина;
  • представяне на собствен проект за урок и педагогическа стратегия пред учител-наставник и методист;
  • провеждане на урок/ситуация от студент;
  • конфериране на изнесения урок/ситуация.

В процеса на ТПП студентите самостоятелно  разработват и провеждат урок/ситуация по конкретна тема и учебен предмет/образователно направление. Проектите на уроците/ситуациите се консултират с методисти, педагози и учители-наставници. След като университетският преподавател се увери в добрата предварителна подготовка на студента го допуска до изнасяне на урок пред учениците.

Конферирането е групово обсъждане на реализирания от студента урок/ситуация. Конферирането задължително се води от университетски преподавател, а при възможност е препоръчително да участва и учителят-наставник.

Присъствията на всеки един урок/ситуация и участието в конфериранията са задължителни!

Критериите за оценяване по дисциплините „Текуща педагогическа практика“ и „Текуща педагогическа практика по…“ се определят от методистите и описват в програмите на съответните учебни курсове. Обикновено оценяването е многокомпонентно и включва:

  • предварителна подготовка: разработване на план-конспект на урок/ситуация (варианти);
  • оценка на учителя-наставник за изнесения урок;
  • оценка на методиста за изнесения урок;
  • преподавателска компетентност на стажант-учителя и др.